Wednesday 17 June 2009

TINGKAH LAKU TIGA "N"

Saya tidak terkejut dengan apa yang dilakukan oleh Nizar, Ngeh dan Nga (3-N)dalam sidang Dewan Rakyat pada 15hb June 2009.

Ada yang bertanya akan komen saya tentang sikap yang ditunjukkan oleh Nizar. Saya katakan bahawa ianya tidak menghairankan kerana perkara yang sama pernah dilakukannya pada 7hb Mei lalu dalam DUN Perak.

Malah saya katakan bahawa apa yang dilakukan oleh Nizar di Dewan Rakyat hanyalah sekelumit sahaja berbanding dengan apa yang dilakukannya di DUN Perak.

Bayangkanlah kami ahli-ahli DUN dari BN terpaksa berada dalam zon perang selama lebih lima jam diserang oleh mereka sehingga tidak lagi menghormati kawasan dan tempat duduk yang disediakan.

Saya juga amat sedih dengan nasib rakyat di Bukit Gantang yang memberi kemenangan kepada Nizar dalam pilihanraya kecil baru-baru ini.

Bayangkanlah bila sebaik sahaja mengangkat sumpah terus tidak pedulikan tugas sebagai ahli parlimen tetapi bertindak atas kepentingan diri dan kuasa.

Saya percaya rakyat Bukit Gantang amat getek dengan perilaku sebegini.

Saya bersetuju dengan pandangan Timbalan Presiden PAS Ustaz Nasaruddin Mat Isa yang menganggap perbuatan itu hanya mewakili Nizar dan DAP sahaja. Tidak semua mereka yang bersetuju dengan tingkah sebegitu.

Saya anggap peristiwa itu jelas menunjukkan kejengkelan peribadi dan perbuatan yang sama sekali jauh dari amalan tatasusila.